VivanDivan

VivanDivan

onsdag 21 november 2012

Blogaward och lite svar på personliga frågor…

God kväll finingar! Igår var jag in och läste hos finaste Hoffsan och skulle gratulera henne till en Blogaward hon fått. Och vet ni, hon hade skickat en vidare till lilla mig. Du anar inte hur glad jag blev, tack söta du!!! :-) Sååå gulligt skrivet att jag blev lite generad t o m

. blog-award

Jag tycker att det absolut bästa med att blogga är att jag funnit så många fina vänner härute i cyberspace. Vissa av er har jag träffat i r l och vissa känns det som om jag känner för jag läser hos er varenda dag. Och vissa av er är härinne och lämnar små avtryck, både bloggare och andra sötisar och det gör mig så himla glad. Vissa av er har blivit mina “personliga” vänner på Facebook och jag får chansen att få en glimt ur era liv också. Det är ju fantastiskt. Jag är väldigt förskonad från elaka påhopp och kommentarer och jag är så himla tacksam för det. Jag måste ju ha världens bästa bloggläsare.

I awarden ingår också att man ska svara på lite frågor och här kommer svaren på de frågor jag fått…

Drömresa? Jag har alltid velat se pyramiderna i Egypten och så skulle jag vilja åka till Nya Zeeland och se vart man spelade in Sagan om Ringen
Favoritsysselsättning? Hmm, det är nog att vara med mina barn och min familj uppe i sommarstugan. Att egentligen inte göra något annat än bara vara…
Hur många gånger går du in på Facebook per dag? Jag är periodare. Ibland kan jag vara därifrån i veckor och ibland är jag inne typ 100 gånger om dagen. Går mest in om jag har något jag vill skriva och passar då på att läsa ikapp vad alla gjort :)
Vad önskar du dig i julklapp? Låter klyschigt kanske men jag önskar mig faktiskt ingenting iår Jag önskar att min familj får vara friska och glada nästa år. Sen kanske jag önskar att nån kunde komma hem och renovera färdigt vårt hus :)
Favoritmat på julbordet? Sill och Janssons frestelse är favoriter men jag är verkligen en julbordsmänniska så jag njuter av det mesta. Ääälskar pappas legymsallad och mammas gravade strömming. Och mina egna revbensspjäll med ingefära, honung och apelsin.
Drömyrke? Jag har redan mitt drömyrke. Gillar verkligen det jag gör och skulle inte vilja byta. men om jag skulle få tid över nån gång skulle jag öppna en klädbutik där jag sålde bara såna kläder jag själv gillar :-) När jag var liten drömde jag om att bli veterinär och sen skulle jag bli advokat men slumpen gjorde att jag började på ekonomlinjen och insåg att det inte var något för mig och bytte inriktning till IT.
Favorittidning/magasin? Läser inte så mycket tidningar alls men jag prenumererar periodvis och då på Amelia och Mama. Men sen är jag lite hooked på skvallerblaskor som Hänt Extra och Veckans NU också…sssschhh…:)
Favoritplats i Sverige? Den var lätt. Helt klart sommarstugan utanför Norberg. Helt klart mitt smultronställe nummer 1.
Thaimat, grekiskt, italienskt eller svensk husmanskost? Svårt för jag gillar verkligen det mesta när det gäller mat. Men det bästa är nog ändå svensk husmanskost. Äääälskar dillkött och pepparrotskött eller kåldolmar och slottstek. Mmmm
Favoritdesigner?
Nu är ju inte jag så bra på namn här men om jag säger alla som designar för Odd Molly då :-)

Så, det var lite om mig. Sen ska man skicka awarden vidare till någon med färre än 200 följare och då blir det ju sååå svårt. Läser så många fina människors bloggar och jag vill ju ge en award till er alla. Men det finns fyra bloggare som jag skulle vilja ge en award till…

Oslotigern – För att du är en sån oerhört rar tjej som jag bara träffat ett par gånger men det känns som jag känt dig för evigt :) Sen har du alltid de mest matchande och klockrena outfits ever…

Life of Linda – För att du skriver så rakt och ärligt om dig själv och ditt liv och för att du har en fantastisk personlighet som lyser igenom i din blogg. Och så är jag lite småkär i din lille son också :-)

Hildes Closet – För att du blandar så fantastiskt bra i dina inlägg att man aldrig tappar intresset och du skriver om saker som berör samtidigt som du är rolig och för att du är en underbar tjej med härlig stil.

Life & Obsessions by Josanne – För att du har den absolut coolaste stilen i blogglandia och för att du skriver om livet som det är utan att glorifiera och för att du är varm och übertrevlig i r l.

Och för att göra det enkelt för mig skickar jag samma frågor som jag fick vidare om ni har lust och orkar svara på dem :)

Och, fy vad jag har dåligt samvete nu för jag vill ju ge en award till hela min låååånga blogglista. Ni andra är också bara så bäst och får en miljard Vivvi-awards av mig…

Puss på er alla!!!

pussapa

Har du fått en award? Så här gör du...
Berätta på din blogg vilka du nominerar och länka till deras bloggar. Svara på de frågor du fått av den som nominerade dig. Hitta på frågor för de som du nominerar och skriv på deras blogg att de är nominerade.

♥ Puss & Kram ♥

/Vivvi

7 kommentarer:

  1. Stort grattis, och stort tack till dig, vad gullig du är!
    kram

    SvaraRadera
  2. Tack snälla du! Blir jätteglad för din motivering:)Jag ska ta tag i detta i morgon! Kram

    SvaraRadera
  3. Grattis! Jag läste hos Hoffsan, och hon har helt rätt :-) Och tack snälla, du ska veta att jag blev väldigt glad och rörd över dina ord! Det är nästan för bra för att vara sant att man hittar vänner via bloggen!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tusen Tack vad superglad jag blir!!! Är dock så elak att jag inte för vidare, tiden och energin finns inte helt enkelt. FÖRLÅT!... Kram!

    SvaraRadera
  5. En fråga OM Du har tid och lust att svara, inget krav!!! Jag beställde leopardjeansen från Circle of Trust, de du har, och hade med när du körde ditt inlägg om mönstrade jeans. Fick mail idag att de är slut, jag beställde 26 men såg nu att det finns storlek 25 kvar. Jag brukar ha 26 men har hört att de är stora i storlek och eftersom du har dem så frågar jag dig; är de typ en size stora (så jag kan ha 25)? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart har jag tid och lust :).
      Jag har 25 på mina och de är inte direkt tajta, dessutom töjbara. Hade lätt kommit i 24 så jag tror definitivt du kan ha 25 också. De är sååå galet sköna att man skulle vilja ha dem på sig jämt :)

      Kram
      /Vivvi

      Radera

Tack gulliga du för din kommentar. Den är guld värld och du är värdefull...Många kramar